“Nefajči a nepi, radšej trénuj drepy!”

 

 Sadnite si poriadne k PC

  • vzhliadnite video ako na to

Neposeda 3000

[ Neposeda3000 ]: “Stolička pre neposedných.”
Vstávate od počítača s dolámaným chrbtom? Povedzte bolestiam chrbta stop! Tento revolučný výrobok vám umožní aktívne sedenie a spevnenie svalstva dolnej časti chrbta. Iba teraz vo vylepšenej retro verzii.
A k tomu dostane ako bonus aj Podupkávač 3000+ : Ten pomôže precvičiť vaše stuhnuté či nervózne členky pri dlhom sedení.
Neváhajte a … DIY: Zožeňte si niekde stoličku s označením: Tatra nábytok (národný podnik), závod Pravenec, pôvodná cena: Kčs 115,- , vek: niekoľko desiatok rokov a ďalej už postupujte sami. :)
HešTaeg: DIY, retroEdišn, vintidž, nekupujPajonček,…

 

 Fitlopta

  • Kúpte si fitloptu k PC . Ako na to? Je veľmi dôležité, aby ste na nej správne sedeli a dotýkali sa prac. stola iba mierne lakťami. Pričom dbajte na to, aby ťažisko tela ležalo na priamke (krk, panva, stred lopty). Akoby som to jednoduchšie povedal: Skratka zasuňte  loptu veľmi blízko stola, sadnite si na najvyššiu časť lopty a čo najviac roztiahnite nohy (ako keby ste sedeli na koni). Iba takto dokonale uvoľníte svalový tonus spodnej časti chrbta. (Pozn.: Pre začiatočníkov je vhodné, naučiť sa sedieť na stoličke s čo najviac roztiahnutými nohami.)

Loptičky, valce

  •  Pohoďte si pod pracovný stôl tenisové loptičky, či nejaký valec a gúľajte ich pomocou nôh. Skvelý cvik pre ploché chodidlá, či prekrvenie chodidiel na odstránenie chladu.

 

Vyskúšajte si umývať zuby v drepe

Koľko spravíte asi tak denne drepov? Resp. koľko-krát si sadnete do drepu počas dňa?”

Urobte hlboký drep, päty sú na zemi, chrbát je VYSTRETÝ, hlava vzpriamená a lakte sa nesmú dotýkať kolien. Skúste aspoň mesiac.
Je to až strečujúco-zábavné :)

Schody

Nehanbite sa ráno cestou do práce zdolať zopár schodov stúpaním. A ak do toho zapojíte iba lýtka (bude to vyzerať možno divno pre vašich kolegov) a ruku pre istotu na zábradlie, po 6 poschodiach pocítite prehriatie a stvrdnutie lýtkového svalu. (vystretá noha zaťažuje gastrocnemius-tvorí asi 70% percent z objemu lýtka-teda ten výrazný hrbol), pokrčená noha zaťažuje soleus-menšie, tiahnúce sa po stranách achyl. šľachy). Lýtka patria do skupiny veľmi rýchlo regenerujúcich sa svalov, a tak sa nebojte ich často zaťažovať ;)

Strečing:

Pri dlhom sedení za PC či skriptami začnete niekedy pociťovať bolesť chrbta (únavu, stuhnutosť svalstva). Vtedy je dobré sa trochu popreťahovať.

  • predpažte ruky pred seba, roztvorte dlane, prsty a spojte ruky tak, že prsty sa cez seba prepletú a dlane smerujú k tvári. Teraz sa pokúste takto spojené ruky otočiť tak, aby dlane smerovali von. Pokúste sa ruky v preniesť nad hlavu (vzpažiť) a skúste akoby niečo dočahovať a vydržte v tejto polohe pár sekúnd. A teraz pomaličky skúste sadať do drepu, pričom dbajte na to, aby ruky boli stále  nad hlavou, nie pred (teda tak aby ste si nevideli na zápästia), a v drepe vydžte v tejto polohe pár sekúnd a pomaličky sa postavte. Nuž a teraz sa  už môžete pochváliť známym, že vás fajne “pretiahol” malylubo :)
  • skúste spraviť tzv. Lastovičku. Áno, ak v tejto nestabilnej polohe na jednej nohe vydržíte aspoň 30s, ponaťahujete stehenné svaly, veľký sedací sval, či svaly chrbta.
  • Pravdaže je tu možnosť robiť lastovičku s oboma nohami na zemi. Chodidlá sú tesne pri sebe, trup s dolnými končatinami zviera pravý uhol, ruky sú vystreté, a teda ležia na jednej priamke. Teraz začnite rukami kmitať ako vták s amplitúdou max. 20cm. Objavíte tým medzilopatkové svalstvo.
  • Skokan-volejbalista. Postavte sa do mierneho stoja rozkročného. Sadnite do polodrepu, pričom ruky majte vystreté vedľa tela, ako má skokan na lyžiach (ruky sú teda rovnobežné s chrbticou). Teraz sa akoby odrazte od skokanského mostíka, vystrite sa z rukami nad hlavou, a tak prejdite do volejbalového bloku. Natiahnete sa čo možno najviac a zostaňte chvíľu na špičkách. Tento cvik opakujte, prípadne zvyšujte akceleráciu. Ponaťahujete celé telo a prevetráte svaly chrbta, stehenné svaly, zadok, lýtka, ruky.

 

Vaše námety a postrehy posielajte na: sport zavináč malylubo bodka sk

 

Kategórie:

Korčuľovanie

Cviky nie len pre baby

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *